A sztráda útkezelője mossa kezeit, hogy ők megtették, hogy figyelmeztették az autópályán utazókat a veszélyre, de a forgalom lelassítása, illetve korlátozása, netán elterelése fel sem merült.
Az is igaz, hogy amit a kamion fedélzeti kamerájának szemszögéből láthattunk, a nagyon korlátozott látási viszonyok ellenére a becsapódó járművek vezetői nem igazán csökkentették sebességüket, annak ellenére, hogy alig 15-20 méter lehetett a látótávolság.
Mindkét irányban járhatóvá vált az M1-es autópálya, miután befejeződött a műszaki mentés a március 11-én délután fél 3-kor Herceghalom térségében történt tömegszerencsétlenség után. Az ORFK közölte: a rendőrség büntetőeljárás keretében, szakértők bevonásával vizsgálja a körülményeket. A Hvg kérdéseket küldött a rendőrség kommunikációs osztályának, hogy pontosan mi az eljárás tárgya.
A rendőrség közölte: „a büntetőeljárás a halálos tömegszerencsétlenség körülményeinek teljes körű tisztázása érdekében szükséges.”
A rendőrség tájékoztatása szerint a balesetben összesen 42 gépjármű volt érintett. Egy 44 éves férfi életét vesztette, testét a mentés során az egyik kiégett roncs alatt találták meg. További 39 ember sérült meg, a rendelkezésre álló adatok szerint ketten életveszélyesen, tizenketten súlyosan, huszonöten könnyebben, a sérültek között 10 gyerek is van.
A mentés és ellátás idejére a BKK és a Készenléti Rendőrség melegedőbuszt biztosított a helyszínen – olvasható a Police.hu-n.
Az M1-es autópálya útkezelője, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. kommunikációs igazgatója szerint lokális porátfúvás miatt következhetett be, ami miatt hirtelen romlottak a látási viszonyok.
A hvg.hu rákérdezett: felvetődött-e, hogy az időjárási viszonyokra tekintettel korlátozzák a forgalmat az úton, vagy le is zárják, illetve felvették-e a kapcsolatot a rendőrséggel emiatt. Az MKIF kommunikációs osztálya azt írta, hogy a korábbi baleset okairól a rendőrség tud tájékoztatást adni, illetve, hogy „a hatóság részéről nem merült fel a forgalom korlátozásának kérdése”. Hozzátették: „a gyorsforgalmi utak üzemeltetőjeként, tájékoztatni és figyelmeztetni tudjuk az utazókat. Ezt az M1-es autópályán is megtettük.”